דלקות אוזניים בילדים

0
3293

דלקת באוזן התיכונה היא חוויה לא נעימה ומאד שכיחה בקרב ילדים עד גיל 3

כ-80 אחוז מילדים יחוו דלקת אוזניים לפחות פעם אחת, עד לגיל 3. האוזן התיכונה מהווה חלל סגור הנמצא מאחורי עור התוף. חלל זה מנוקז אל הלוע על-ידי תעלת אוסטכיוס, תעלה זו נסתמת בקלות במצבים בהם הגוף אוגר או מייצר ליחה עודפת, עודפי הנוזלים מצטברים בתעלה וגורמים לזיהום. לרוב זהו זהום ויראלי בתחלה אך, בהמשך מגיעים חיידקים למצע נוח של דלקת וחום מקומי ואז נוצר זהום משני.

הטיפול הקונוונציונאלי כולל אנביוטיקה דרך הפה וטיפות אוזניים להקלה על הכאב. לרוב הטיפול הינו יעיל וההקלה נראית במהירות, יחד עם זה, ברוב הפעמים יוצרת האנטיביוטיקה יותר ליחה וקור שמוסיפה ומצטברת בחלל האוזן ולאחר זמן קצר שוב מופיעים אותם תסמינים והילד צריך לקבל שוב אנטביוטיקה.

רק במיקרים מעטים הרקע לדלקות אוזניים הוא חסר אימונולוגי, במצבים אלה מציעה הרפואה הקונוונציונאלית שימוש רציף באנטיביוטיקה או ניתוח כירורגי בו מחדירים לעור התוף צינוריות המנקזת את חלל אוזן (ניתוח כפתורים).

כמובן שההשפעה של אנטיביוטיקה באופן רציף היא קשה לכל מערכות הגוף של הילד והיינו מעדיפים להימנע משיטה טיפולית זו. ניתוח כפתורים אף הוא בעל השפעה חזקה על מערכות הגוף כיוון שהינו ניתוח כירורגי וכמו הטנביוטיקה גם פותר את הסימפטום ולא את מקור הבעיה.

דיקור סיני בשילוב תזונה הינו טיפול יעיל מאד בעל אחוזי ריפוי גבוהים.

דיקור סיני לדלקות אוזניים

גם בדלקות אוזניים, כמו בכל שאר המחלות והסימפטומים שהגוף מביע, רואה ומטפלת הרפואה הסינית בשורש הבעיה וגם בסימפטום עצמו.

גם אם באופן גנטי, פזיולוגי תעלת אוסטכיוס קטנה או חסומה, הגוף לא אמור לייצר ליחות ונוזלים מיותרים ואת אלה הקיימים, עליו לדעת איך לספוג ולפנות. תפקיד זה משוייך לטחול, כבד, ריאות. באופן כללי האזן שייכת לכליות, ברפואה הסינית העתיקה אפילו לא דוקרים את האוזן כיוון שמפאת דמיונה לכליות דיקור באוזן עלול לגרות יתר על המידה את הכליות ולכלות את הJING (התמציות ההורות בגופנו) שלהם.

מה אם כן גורם לגוף לייצר יותר מידי ליחות ונוזלים ולא לפנות אותם?

הסיבה העיקרית והראשונה בגילאים צעירים אלו היא- תזונה.

תזונה בעלת אנרגטיקה קרה או תזונה המורכבת מפחמימות ריקות תגרום נזק לגוף בדיוק כמו האנטיביוטיקה. תזונה כזאת תכניס אנרגית קור חזקה לגוף ותייצר הרבה נוזלים, ליחה… בעקבות הקור הזה הגוף נסה לאזן ועל כן ינסה לחמם, לכן תיווצר דלקת (חום) ע"מ למגר את הקור. ואז, מתפתחות בגוף דלקות, נזלות, אלרגיות, חולשת מע' החיסון, הדבקויות מהירות ( ילד ש"תופס כל דבר..") ועוד מחלות שונות.

על כן, בגיל צעיר זה ( ולטענתי בכל גיל ) יש להימנע מאכילת מוצרי חלב של פרה וצאן שונים, משתיית חלה פרה\צאן ( ואם ישנה בעיה גם להמנע מחלב עיזים ), יש להימנע מאיכלת מעדנים, יוגורט. כמו כן להפחית ולנסות להימנע מפחמימיות ריקות כמו- קמח לבן, פסטות, סוכר לבן… לתינוקות גם שתיית מטרנה היא בעייתי גם כאשר היא צימחית וגם כאשר היא חלבית רגילה. שני סוגים אלה משפיעים על הגוף בדיוק כמו מוצרי חלב.

המלצות תזונתיות ממוקדות ינתנו לכל ילד בהתאם לגילו ונטיות גופו. באופן כללי יש להעשיר את הדיאטה בירקות כתומים, מרקים ותבשילים שונים.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here