ייעוץ גנטי בהריון

0
19
קרדיט - Canva

ישנן כ-250 מחלות המועברות בתורשה מההורים לילדיהם, כולל במקרים שבהם ההורים עצמם רק נשאים ולא חולים באותה מחלה. כששני ההורים נשאים, הסיכוי שהמחלה תועבר לעובר הוא 25%, ומאחר שמדובר בסיכון לא מבוטל כדאי מאוד לקבל ייעוץ גנטי בהריון. למעשה רק ייעוץ מקיף, מסמכות מקצועית אמינה, מאפשר להרחיב את המשפחה מתוך שקט נפשי אמיתי או לחילופין להיערך באופן אופטימלי לכל תרחיש אפשרי בתום ההריון. פרופ' ציפורה פליק-זכאי עוסקת בתחום הגנטיקה מאז השלימה את לימודי הרפואה (בהצטיינות) ובהתאם הייעוץ שהיא מספקת מבטיח תמונת מצב מלאה, מפורטת ומדויקת להפליא.

מה כולל ייעוץ גנטי בהריון?

* סקירה של ההיסטוריה המשפחתית – כדי להתאים את הייעוץ למאפיינים האישיים של בני הזוג וגם לחיבור ביניהם.

* בדיקת המוצא – מפני שגם לעדה יש חשיבות בהקשר הגנטי. ישנן מחלות תורשתיות שקיימות אצל עדות ספציפיות, וחשוב במיוחד לבחון את הגנים הרלוונטיים.

* בחינת ממצאי בדיקות US / מי שפיר / סיסי שליה – בכל מקרה שבו בדיקות שונות במהלך ההריון מעלות ממצאים לא תקינים, מומלץ לבחון אותם ביסודיות ובמידת הצורך לערוך בדיקות גנטיות.

* ייעוץ ספציפי לטיפולי פוריות – כשההריון הוא תוצר של תרומת זרע או תרומת ביצית, הייעוץ כולל גם הכוונה לבחירת התורם או התורמת האידיאליים, זאת בנוסף להמלצות על הבדיקות הגנטיות החיוניות על סמך ההיסטוריה הרפואית.

זמינות גבוהה ואחריות מרבית

ייעוץ גנטי בהריון הוא שירות שמחייב באופן טבעי התנהלות אחראית במיוחד – גם מצד כל מי שרוצה להרחיב את המשפחה וגם מצידה של פרופ' ציפורה פליק-זכאי, שמודעת היטב למשקל העצום של חוות הדעת שלה בכל החלטה שמתקבלת לאחר הייעוץ. המודעות הזו, ולצידה המומחיות הייחודית, מהוות בסיס לייעוץ מעמיק ומועיל. השירות ניתן בסבלנות רבה כשכל המידע נמסר בגובה העיניים ועם הסברים ברורים. פרופ' פליק-זכאי מוודאת כי מי שבאו להתייעץ איתה – בקליניקה או אונליין – מבינים היטב את כל המידע שהעבירה ואת חוות הדעת, ומקדישה לשם כך את כל הזמן הנחוץ. דגש נוסף הוא זמינות מרבית, שמתבקשת לנוכח אופי השירות והצורך לקבל החלטות ללא עיכובים מיותרים.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here