סוגי מחלות עור

0
3784
סוגי מחלות עור

ישנם לא מעט סוגים של מחלות עור אשר משפיעות הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית על התפיסה העצמית. במאמר זה נציג מספר סוגים של מחלות עור נפוצות, ונסביר כיצד אפשר לטפל באופן מהיר – וללא צלקות.

מחלות עור – בעיה אסתטית אך גם נפשית

מחלות עור זוכות לתשומת לב היא בשל העובדה כי הן משפיעות באופן ניכר על איכות החיים. חשוב לזכור כי מחלות עור הן מחלות אשר עד לאחרונה לא היו במרכז תשומת הלב, אולם בשנים האחרונות המצב השתנה בעיקר בשל ההכרה הולכת וגוברת של הקהילה הרפואית כי לכל אדם הזכות לטיפול הולם כמו גם פיתוחים חדשניים אשר מאפשרים לטפל בקבוצה רחבה של מחלות עור, באופן מהיר וללא נזקים אשר נותרים כתוצאה מהפצעים, אודם וגרד אשר נלווה לסוגים השונים של מחלות עור. למעשה, כ 20% מהאוכלוסייה סובלים ממחלות עור. מהם הסוגים הנפוצים ביותר בקטגוריה הרחבה של מחלות עור? להלן סקירה קצרה:

  • פסוריאזיס – פסוריאזיס היא מחלת עור דלקתית אשר איננה מדבקת, והיא בעלת ביטויים עוריים ודרגות חומרה שונים ומגוונים, ולכן המחלה איננה מופיעה בצורה זהה אצל כל הסובלים ממנה. הביטויים השכיחים של פסוריאזיס היא רבדים אדומים אשר נראים כמו קשקשים, בעיקר באזור הברכיים, גב תחתון, ידיים ובחלק לא מבוטל של החולים במחלה גם בציפורניים. פסוריאזיס היא מחלה אשר מאופיינת בסוגים שונים של פסוריאזיס ולכן חשוב מאוד לאבחן את המחלה באמצעות רופא עור, ולבחון את דרכי הטיפול. הטיפול מתבצע באמצעות סטרואידים, משחות ולעיתים גם טיפולים משלימים באמצעות מלח אשר נמצא בשורה של מחקרים כאפקטיבי לצורך טיפול במחלה והפחתה ברמות האדמומיות.
  • אקנה – מחלת עור נפוצה בעיקר בגילאי ההתבגרות, אולם היא מופיעה גם אצל מבוגרים בשל שינוים הורמונאליים כמו גם מצבי לחץ. אקנה היא מחלת עור אשר עשויה להוביל לצלקות באזור הפנים והגב בשל ניסיונות להסיר את הפצעים ולכן חשוב מאוד במידה ואתם סובלים מאקנה לפנות לקוסמטיקאית מומחית אשר תבחן תוכנית טיפול פרטנית, לצורך הסרת האקנה במלואה ומראה עור נקי וחלק. עם זאת, חשוב לזכור כי לעיתים מצב האקנה מחמיר ולכן יש צורך במתן של טיפול תרופתי, אולם אבחנה מדויקת של רופא עור היא זו שתקבע בסופו של דבר את תוכנית הטיפול בהתאם למצב העור.
  • סבוריאה – מדובר בדלקת עור אשר מופיעה בעיקר באזור הקרקפת, בית שחי, עפעפיים ומפשעה בעקבות פעילות יתר של בלוטות החלב. מדובר במחלת עור שכיחה מאוד אשר שכיחה אצל כ 10-15% מהאוכלוסייה, והטיפול נעשה לרוב באמצעות סבונים ושמפו ייעודי אשר מאפשר להקל באופן משמעותי הן על התסמינים של המחלה, בעיקר בתקופת החורף אשר זו התקופה של התפרצות והחמרה משמעותית בסבוריאה, כפי שמדווחים רבים אשר סובלים מהמחלה.
שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here