רשלנות רפואית באבחון סוכרת: עורכי דין מומחים בתחום יקבעו את עילת התביעה

0
1599
קרדיט:freepik

רשלנות רפואית באבחון סוכרת שכיחה ביותר, במיוחד מכיוון שמספר מקרי הסוכרת בישראל זינק בשנים האחרונות. מצב זה הוא הגורם העיקרי לקטיעות גפיים, אי ספיקת כליות ועיוורון. למרבה הצער, אין תרופה לסוכרת, ולכן רופאים צריכים לאבחן, לטפל ולנהל את מצבו הסוכרתי של המטופל בשקידה למשך שארית חייו.

עם סיבוכים כל כך חמורים ואף מוות כתוצאה אפשרית, רשלנות רפואית באבחון סוכרת עלולה להיות הרסנית עבור הקורבנות ובני משפחיהם. אם מטופל נתון לאבחון שגוי של סוכרת, כשהרופא נמנע מלטפל או לנהל את המצב כראוי, או כשהוא קובע תרופות שגויות או שאינו מטפל באופן מספק בסוכרת, התנהלות זו עשויה לספק עילה לתביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

סוגי רשלנות רפואית באבחון סוכרת וסיבוכים

רשלנות רפואית באבחון סוכרת עלולה להתרחש במגוון אופנים. לדוגמא, חלק מהחולים חווים סיבוכים עקב רמות הסוכר בדם במעקב שאינו מספיק. כאשר רמות הסוכר בדם של המטופל גבוהות מדי, או שהרופא קובע לו יותר אינסולין מכפי שהוא זקוק, שינויים בכמות האינסולין והגלוקוז בדם עלולים להוביל לשבץ מוחי, להתקף לב או לפגיעה בעיניים, בעצבים או בכליות.

במקרים החמורים ביותר, גלוקוז בדם שאינו מנוהל עלול לגרום לתרדמת או אפילו למוות. חולים עלולים לסבול גם מדלקת בלבלב ופציעות אחרות בלבלב או באיברים אחרים במהלך הניתוח. בחלק מהמקרים, אדם עם סוכרת אינו מאובחן במשך פרק זמן משמעותי, מה שמציב אותו בסיכון לסיבוכים נוספים.

כמעט כל אחד עלול להיות בסיכון לסוכרת

מבוגרים וילדים עם רמות סוכר שאינן מנוהלות נמצאים בסיכון לסוכרת מסוג 1 וסוג 2. נשים הרות נמצאות בסיכון מיוחד אם הרופא שלהן מחמיץ סימני סוכרת הריון, ובכך מסכן את האם והעובר, עם פוטנציאל לפציעות או אפילו למוות.

רשלנות רפואית באבחון סוכרת עלולה להוביל לקביעת טיפול תרופתי שגוי

רשלנות רפואית באבחון סוכרת מתרחשת במקרים רבים גם כתוצאה ממרשמי תרופות שגויות, או מהעדר הנחיות מתאימות לנטילת התרופות, ורוב הטעויות האלו עלולות להוביל לתופעות לוואי חמורות.

לדוגמא, אם רופא אינו מצליח להזהיר מטופל על תופעות הלוואי האפשריות שעשויות להצביע על תגובה חמורה לתרופות שלו, המטופל עלול לסבול מקטואיצידוזיס סוכרתית. מחלות כליות ופגיעה בכליות הם סיכונים אפשריים נוספים לתרופות לסוכרת ולטעויות מרשם במהלך הטיפול במחלה.

בשורה התחתונה, יתכן שמגיעים לכם פיצויים

אם אתם או בן משפחתכם איבד את הראייה, איבר, כליה, או במקרה של סיבוכים אחרים מהתנהלות רשלנית בכל הנוגע לסוכרת, פנו לעורכי דין מיומנים בתחום לקבלת סיוע ובחינת המקרה, כדי לדון בזכאותכם הפוטנציאלית לפיצויים.

עורכי הדין יעריכו את האפשרויות המשפטיות שלכם, ויתכן שיקבעו שיש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת שתוגש נגד הרופא, האחות, בית החולים או רופא אחר שרשלנותו הובילה לפציעתכם לצמיתות.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here