איך בנוי מפרק הירך וכיצד לשמור עליו?

0
300
קרדיט Pixabay

על מנת שתוכלו לשמור על מפרק הירך יהיה עליכם להבין כיצד הוא בנוי. כפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, המפרק הזה בנוי בצורה מעט שונה בהשוואה למפרקים אחרים בגופנו. היכרות עם המבנה הבסיסי של המפרק תאפשר לכם לשמור עליו ביתר שאת. אז מה אתם צריכים לדעת על המבנה של המפרק? במאמר הבא נתאר לכם כיצד בנוי המפרק, ונספר על דברים שיסייעו לכם לשמור עליו. בידיכם יש כוח חסר תקדים שיכול לסייע לכם רבות במניעת הבעיה הבאה במפרק עצמו. אם תיישמו את הטיפים שנספק לכם כאן, המצב עשוי להשתפר בצורה מהותית. במקום שתתמודדו עם בעיות חוזרות ונשנות במפרק הירך, תדעו מה נכון לעשות כדי לשמור עליו. כמובן שהטיפים יכולים להיות יעילים יותר או פחות, כל מקרה הוא לגופו.

מהו מפרק הירך?

המפרק של הירך הוא בעצם הגורם שאחראי על הנעת כל החלקים של הירך בצורה הרמונית וגמישה. ברגע שמתעוררות בעיות במפרק הירך, יהיה קשה להזיז את הירך בצורה חופשית. כפי שאתם יכולים להבין, החשיבות של הירך הינה גבוהה, לכן ישנה חשיבות שהיא תפעל בחופשיות מוחלטת. ברגע שמתעוררות בעיות שונות במפרק הירך, המציאות אותה הכרתם עד כה תשתנה לבלי היכר. במקום שתוכלו להזיז את המפרק כפי שרציתם ודמיינתם, בכל תזוזה תיתקלו בכאב או בתחושת אי נעימות. במקרים חריגים בהם הכאבים אינם חולפים ישנו צורך להחליף את המפרק באלמנט מסוים שיאפשר תזוזה חופשית. אך כפי שאתם מבינים לעצמכם זוהי אמורה להיות האפשרות האחרונה בסל האפשרויות שניצב לפניכם.

כיצד מפרק הירך עובד?

מסקרן אתכם לדעת כיצד פועל מפרק הירך? אומנם אינם אורטופדים, איך חשוב שתכירו את אופן הפעולה של המפרק. בקודקוד של המרפק תוכלו למצוא את ראש עצם הירך שנמצא בתוך סחוס של רקמות. הכדור שנמצא בתוך שקע גדול יחסית יכול לנוע בחופשיות בשל הסחוס שמגן עליו ומונע ממנו שחיקה. אם ישנה פגיעה בסחוס או שכמות הסחוס יורדת, הסיכוי להופעת בעיות במפרק הינה גבוהה. הכדור שנמצא בעצם הירך אינו יכול לנוע בחופשיות אילולא ישנו סחוס שמקיף אותו.

מדוע ישנם כאבים במפרק הירך?

קשה מאוד לקבוע על רגל אחת מהי הסיבה שבגללה הינכם סובלים מכאבים במפרק הירך. יכולות להיות סיבות רבות שיביאו אתכם להתמודד עם כאבים במפרק הספציפי הזה. אך הסיבה העיקרית תהיה שחיקה של הסחוס שמתחיל להיעלם, כתוצאה מכך ראש העצם פוגע בעצם עצמה. יכולות להיות גם בעיות בריאותיות שונות שמקרינות כאב לאזור המפרק. במקרה כזה הבעיה אינה המפרק עצמו, אך הכאב החזק מגיע גם לאזור הזה. לצד כל הסיבות הללו יכולות להיות גם בעיות גנטיות שבין היתר מביאות איתן כאב במפרק הירך. מה שאתם צריכים לדעת זה שיש לכם מה לעשות בנידון.

איך שומרים על מפרק הירך?

חשוב להבין כי אינכם יכולים להגיע למצב בו אתם מונעים באופן מוחלט את הבעיות במפרק הירך. ככל שמתבגרים, כל הסיכוי לסבול מבעיות הקשורות למפרק הירך עולות בהתאם. אך הדרך האידיאלית לשמור על המפרק תהיה לבצע פעילות גופנית מתונה ומדודה. מצד אחד אל תיתנו למפרק להישחק, מצד שני אל תעמיסו על עצמכם בצורה מהותית וקשה. תנסו למצוא את האיזון הנכון בין פעילות טובה וסבירה, לבין פעילות קשה ומורכבת. מעבר לכך תהיו תמיד עם אצבע על הדופק בכל פעם שמתעורר כאב באזור המפרק. רוצים לשמוע עוד טיפים לשמירה על מפרק הירך? היכנסו לאתר: https://profherman.com/.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here