על הצטברות נוזלים ברשתית העין והיווצרות בצקת

0
3428
קרדיט: pixabay

אם לקיתם בבצקת בעין, הראייה שלכם בוודאי הולכת ומיטשטשת. הסיבה לכך היא שהבצקת  היא בעצם הצטברות של נוזלים בין שכבות רשתית העין. ההצטברות המדוברת יוצרת פגיעה בחדות הראייה. בצקת ברשתית נגרמת לרוב כתוצאה מסוכרת, ניוון רשתית, חסימה של כלי דם ברשתית או כתופעת לוואי של ניתוח או זריקה. בצקת בעיניים מאובחנת באמצעות בדירת OCT. אם כבר פניתם לרופא עיניים והתחלתם טיפול מיוחד בבצקות בעיניים באמצעות זריקת לוסנטיס, אווסטין או איליה שמהווים את הפתרון העיקרי שמציעה כיום הרפואה הקונבנציונלית, חשוב מאוד שתדעו שאם הטיפול המדובר לא עוזר לכם, תוכלו לבחור כיום בטיפול ברפואה הסינית.

בצקת בעין – האם היא יכולה להיווצר בעין אחת בלבד?

בצקת בעין ברוב המקרים תיווצר בעין אחת. אולם, ישנם מקרים שבהם המחלה מתקדמת ובגינה עלולה להיוותר בצקת גם בעין השנייה.

ישנם סימנים שונים שיכולים להעיד על היווצרותה של הבצקת:

אם אתם רואים חפצים קטנים באופן ברור יותר בעין אחת מאשר בעין השנייה, יתכן מאוד שבמקרה הזה התפתחה לכם בצקת ברשתית בעין בשל חסימת כלי דם ברשתית, התפתחות של מחלה ברשתית בקרב חולי סכרת, ניוון רשתית ועוד.

אם יש לכם כאב חזק או הפרעה כלשהי בתנועת העין עקב מכה או חבלה, הרי שהם עלולים לגרום להתפתחות של בצקת בעין אחת.

אם יש לכם תחושה של טשטוש ראיה בעין אחת, יתכן מאוד שמתפתחת לכם בעין מחלה כלשהי לרבות בצקת בעין.

אם אתם רואים קווים ישרים שנראים לכם עקומים, שבורים או גליים יתכן מאוד שהתפתחה לכם בצקת בעין.

כיצד מטפלים בבצקת בעין?

הטיפול הקונבנציונלי המוצע כאמור לבצקת בעין הוא טיפול באמצעות זריקות ייעודיות שהמטרה שלהם היא ליצור שיפור במצב הבצקת בעין. מדובר על טיפול שיעזור למרבית המטופלים, אולם ישנם מטופלים שהטיפול לא יסייע להם באופן חלקי או מלא ועל כן, ניתן כיום להיעזר ברפואה הסינית.

ישנם מגוון יתרונות בטיפול ברפואה הסינית כגון: הטיפול יעיל מאוד בשיפור החדות של הראייה והתוצאות שלו נראות לעין בבדיקות אובייקטיביות. המעקב אחר יעילות הטיפולים מתבצע באמצעות בדיקות במרפאה לפני תחילת הטיפולים, במהלך הטיפולים ובסיום הטיפולים. באמצעות הבדיקות המקובלות המתבצעות על ידי הרופא המטפל.

בצקת אחרי ניתוח קטרקט

אחד מההליכים הנפוצים ביותר של טיפולי עיניים כיום הוא ניתוח קטרקט. מדובר על הליך ניתוחי שנחשב למוצלח מאוד ולאחריו המטופל נהנה מראייה משופרת. יחד עם זאת, אצל חלק מהמטופלים שעברו ניתוח קטרקט עלולים להיווצר סיבוכים לרבות בצקת בעין. הרשתית היא רקמה מאוד דקה אשר מסמלת את גב העין. במידה והחלק המרכזי ברשתית צובר נוזלים, הוא יתנפח ואז תיווצר בצקת. הבצקת המדוברת יכולה להתרחש מייד לאחר הניתוח או זמן ניכר אחריו. הבצקת מאופיינת בקשיים בזמן קריאה, בעוד שהראייה ההיקפית והצדדית לא נפגעות. סימפטומים נוספים שיכולים להיות לבצקת בשל הניתוח הם: ראייה עמומה ומטושטשת, עיוות של אובייקטים שונים, פגיעה בחדות הראייה, כתמים בשדה הראייה, גירוי ואדמומיות בעיניים, תחושת רכות בעת מגע בעיניים ועוד. במקרים נדירים הבצקת עלולה לגרום לעיוורון ועל כן חשוב מאוד לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here