עוצרים את ההתדרדרות לסמים

0
2328
עוצרים את ההתדרדרות לסמים

הקלות הבלתי נתפסת בה גוף האדם נכנע לחומרים ממכרים מותירה אנשים רבים בתוך מעגל התמכרות מסכן חיים. בלית ברירה משפחות המכורים והמכורים עצמם פונים לסיוע רפואי ובוחרים להתאשפז במכוני גמילה על מנת לשפר את מצבם הבריאותי.

מלחמת כוחות בין הרצוי למצוי

מנקודת מבט חיצוני התמכרות לסמים נתפסת אצל רבים ככניעה לרצונות מתוך בחירה. אולם בפועל לא תמיד יש למכורים יכולת לשלוט על הצורך שלהם בסמים. התמכרות יכולה לבוא לידי ביטוי לאחר מספר בודד של פעמים בצריכת הסם והעלאת כמותו ולעיתים היא עשויה להתפתח לאחר פרק זמן ממושך. כך או כך, המכור חייב לפנות לטיפול גמילה מסמים על מנת להחזיר את חייו למסלולם. כמו כן, חשוב להבין כי גמילה היא בחירה ולא ניתן להצליח במידה ואין המכור מעוניין לעבור את תהליך הגמילה.

מאמץ משותף לאורך זמן

מלבד המטופל עצמו ישנם גורמים נוספים אשר בעלי השפעה לאורך התהליך והם הצוות הרפואי לצד הסביבה החברתית של המטופל. מכון גמילה הוא אולי מקום מבודד מהעולם החיצון, אך המטופל לא נמצא בו לבדו והוא נעזר בכל מי שמקיף אותו ברגעים הקשים בתהליך. רבים העוברים משברים רגשיים לאורך הדרך, זוכים לקבל תמיכה ממכורים אחרים אשר עברו חוויות דומות, והם יכולים לספק תובנות על דרכי התמודדות. הצוות הרפואי מאפשר למטופל לקבל טיפול פסיכולוגי ופיזי במידת הצורך ומלווה את המטופל לכל הדרך עד לשילובו של הנגמל בקהילה.

חוזרים לחיי חברה נורמטיביים

דווקא בתהליכי גמילה מסמים קלים יש משמעות לליווי החברתי. ההתמכרות לסמים קלים באה לידי ביטוי פעמים רבות בחוסר תפקוד חברתי ואישי. לכן, חזרה לאורח חיים נורמטיבי אשר כולל חיי משפחה, תפקוד כעובד ויחסי חברות, הם חשובים מאוד. במהלך הגמילה המטפלים מסייעים לנגמל לשנות את תפיסת העולם לפיה יש תלות בין עישון הסמים לבין פעולות היום יום הבסיסיות. ככל שהמטופל מגיע לגמילה בשלב מוקדם יותר, כך תוצאות התהליך יהיו איכותיות יותר ויסייעו לו לחזור לשגרה נורמטיבית במהירות רבה יותר.

מרכז אמיל הוא מרכז גמילה מסמים אשר מלווה בצורה מקצועית ומיומנת מכורים בדרגות שונות ומציע טיפול קבוצתי בהתמכרויות. המרכז מבצע לכל מטופל הערכה ומתאים בעבורו את שיטת הטיפול הרלוונטית למצבו. לאורך התקופה המטופל נמצא תחת ביקורת של רופאים ואחיות במהלך כל שעות היממה, עד להחלמתו. צרו קשר עם המרכז באתר או בטלפון 077-9967463. למידע נוסף בשפה הרוסית על Игромания התקשרו אלינו.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here