סוגי דיקור סיני

0
4441
סוגי דיקור סיני

הרפואה האלטרנטיבית מכילה בתוכה מספר שיטות טיפול שאחת מהן ידועה כדיקור סיני, או בשמה האחר אקופונקטורה. מדובר על שימוש במחטים דקות מיוחדות אשר באמצעותן דוקרים מקומות שונים בגוף מתוך מטרה לסייע בהקלת כאבים, במניעת מחלות וסיוע לטיפול בהן,  בשיפור מערכת החיסון, וכן לאיזון כללי בין גוף לנפש. משרד הבריאות והרפואה המסורתית מכירים בשיטת טיפול זאת. כך, שניתן לקבל טיפולי דיקור סיני גם במוסדות רפואיים קונבנציונאליים. התורה בעיקרה גורסת כי בגוף האדם יש ערוצי אנרגיה הנקראים מרדיאנים. נעיצת מחטים על נקודות שונות על הערוץ או בקרבתו עשויים להשפיע על אבר בגוף או על חולי אחר הקשור לנקודת הדקירה.

לפי מה מתקיימות הדקירות?

קיימת מפה המתארת את נקודות דיקור ואת אזורי ההשפעה שלהן ומומחים לטיפול הזה לומדים אותה במסגרת הלימודים הכלליים של כל התחום. קיימים סוגי דיקור שונים. דיקור לגב תחתון שהוא אחד המקומות הנפגעים ביותר בגוף בשל חלקו הרב בנשיאת משקל הגוף. דיקור בעקבות כאבי צוואר וכתף שאף הם נפוצים בשל העומס הנובע מפעילות רבה שלהם. דיקור לטיפול בדלקות וכאבים במפרק המרפק ובשורש כף היד. בנוסף לטיפולי כאבים ודלקות באברים ספציפיים יש שורה של טיפולים לתופעות המופיעות מעת לעת עקב מצב בריאותי, מתח נפשי, חוסר איזון ועוד.

למה דיקור סיני יכול לסייע?

כאן יש למצוא דיקור המסייע להורדת חרדות ומתח נפשי מצטבר, לסוגים שונים של כאב ראש, לאלרגיות, לדלקות חוזרות בדרכי הנשימה, להחלמה מאירוע מוחי, לאיבוד תחושה עצבית וחולשת שרירים ועוד. כמו כן, יש טיפולים לבטן ולמערכות שונות הקיימות בה,  ובין היתר, טיפול לדלקות בדרכי השתן, לבעיות במערכת העיכול ועוד. הדיקור מסייע לנשים במגוון בעיות האופייניות להן. ובין היתר, בעיות פריון, תסמונת קדם וסתית, כאבי מחזור, תופעות בגיל המעבר ועוד. כמו כן, הוא מסייע בטיפול בסוכרת, בעת נטייה למחלות זיהומיות חוזרות, במגוון מחלות פנימיות ועוד. בעיקרון הוא גורם להפרשות חומרים כימיים אנטי דלקתיים הקיימים בגוף, בנוסף, זרימת הדם מואצת ומסלקת פסולת מהגוף וכך מסייע לגוף לרפא עצמו. היתרון הוא בריפוי טבעי המפחית את השימוש בתרופות כימיות קונבנציונאליות.

מהלך הטיפול

תהליך הטיפול מורכב ומתבצע בקליניקות ובחדרי טיפול המיועדים לכך. המטופל מגיע עם מסמכים רפואיים שונים ובדיקות דם ואחרות, וכן, עובר תשאול לגבי הבעיה שהוא סובל ממנה. בהתאם לסוג התופעה הקיימת בוחר המטפל את סוג הדיקור. (למשל: לא בהכרח שכאבי בטן יטופלו על ידי דיקור באזור הבטן, וכן הלאה). המחטים מוחדרות רק לשכבת העור העלינה ואינן מגיעות לכלי דם, כך לא נוצר דימום כלשהוא. המטופל אמור להגיע בבגדים נוחים. משך כל טיפול משתנה ולרוב, אינו עולה על 45 דקות. לעיתים, יש צורך בסדרה של טיפולים. כל מטופל מקבל הנחיות לקראת הטיפול ולהתנהגות לאחריו. אין כאבים ותופעות לוואי והמטופל יכול לחזור לעיסוקיו במהירות. מומלץ לקבל טיפול אצל מומחה בעל מוניטין בתחום.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here