ניתוח כירורגי כפתרון לשלפוחית שתן רגיזה

1
5107
ניתוח כירורגי כפתרון לשלפוחית שתן רגיזה

שלפוחית ​​שתן רגיזה במיטבה יכולה להיות דבר מעצבן למדי. ריצה מתמדת לשירותים מתסכלת, בלשון המעטה, במקרה הגרוע יותר, היא עשויה גם להיות מתישה. אם אתם סובלים משלפוחית רגיזה באופן חמור, אתם בטח מוצאים את עצמכם הולכים פעמים רבות לשירותים, ביום ואפילו בלילה. אבל מה יקרה אם לא תספיקו להגיע לשירותים? שלפוחית שתן רגיזה עלולה לגרום לתאונות מביכות, ואותה מבוכה עשויה לעורר חרדה במצבים חברתיים, להגביל אינטראקציה עם חברים ובני משפחה, ואף להשפיע לרעה על עבודתכם. אם אתם חושבים שניסיתם הכל ודבר לא עבד בשבילכם, ניתוח כירורגי עשוי להיות האופציה הטובה ביותר.

ניתוח הוא בדרך כלל המוצא האחרון עבור רוב האנשים, ולכן יש לשקול לעבור אותו רק לאחר שמיציתם את כל האפשרויות השמרניות יותר, כמו מוצרי ספיגה למבוגרים, שינויים התנהגותיים, תרופות או אפילו טיפולים מתקדמים כמו בוטוקס וכדומה.

הניתוחים המפורטים להלן נעשים לעתים קרובות בנשים שכבר לא מעוניינות להיכנס להריון. זה חשוב מפני שלידה יכולה די לקלקל את היתרונות שבניתוח.

אילו סוגים של ניתוחים ישנם היום?

  1. ציסטופלסטיקה: הליך זה מגדיל את שלפוחית ​​השתן, ומאפשר לה לאחסן כמות גדולה יותר של שתן. כמות קטנה של רקמה נלקחת בדרך כלל מן המעי ונוספת לקיר של שלפוחית ​​השתן כדי להפוך אותו לגדול יותר. במקרים מסוימים, קטטר עשוי להיות נחוץ לאחר ביצוע ניתוח זה.
  2. הזזת הצינורות המובילים אל שלפוחית השתן: בהליך זה מזיזים את הצינורות המוליכים מן הכליות אל שלפוחית ​​השתן, ומעבירים אותם דרך דופן הבטן אל מחוץ לגוף. השתן נאסף בשקית חיצונית הממוקמת באזור הבטן. בעוד שאפשרות זו מחייבת תחזוקה (ריקון השקית, שמירה על האזור נקי ובטוח מפני זיהום), היא עדיין מאפשרת חיים פעילים יותר.
  3. ניתוח "ערסל": זהו הליך שמתאים לאנשים שסובלים מדליפת שתן עקב שיעול, צחוק, התעטשות, סחיבת דברים או פעילות גופנית. הרעיון הבסיסי כאן הוא להציב פיסת חומר חזקה מתחת לשופכה כמו שתשמש כמו ערסל תומך. במהלך הניתוח, רופאים נוטים להשתמש במתלה המונח סביב פתח השופכה כדי להרים אותו ואת שלפוחית ​​השתן בחזרה למצב נורמלי.

ישנם סוגים רבים של הליכים מן הסוג הזה, וכן גם השימוש בחומרים משתנה, אז מומלץ לשוחח עם הרופא על האפשרויות, ולשמוע על היתרונות והחסרונות של כל אחת ואחת.

האם ניתוח בהכרח יתאים לי?

ההחלטה על ניתוח יכולה להיות קשה, שכן ישנם יתרונות וחסרונות לכל הליך. אבל אם הסימפטומים של שלפוחית השתן הרגיזה הם חמורים, וכבר ניסיתם את כל האפשרויות האחרות, ניתוח עשוי להיות מתאים לכם. הקפידו לדבר עם הרופא שלכם על כל סוגי הניתוחים, כולל מה מתרחש בהליך עצמו, מהם החומרים המשמשים לצורך הניתוח, היתרונות והחסרונות של האפשרויות הכירורגיות השונות וזמני ההתאוששות מכל אחת מהן. חשוב גם לדבר עם הרופא שלכם על הציפיות לאחר הניתוח, שכן לא כולם מחלימים לחלוטין מבריחת שתן לאחר מכן. דיון גלוי עם הרופא שלכם, יחד עם המחקר שתעשו על האפשרויות הכירורגיות, יכולים ללא ספק לעזור לכם להחליט אם זה נתיב שאתם רוצים לשקול אותו.

שיתוף

הערה 1

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here