מה גורם להתמכרות ואיך נפטרים ממנה?

0
2637
מה גורם להתמכרות ואיך נפטרים ממנה?

ההתמכרות פוגעת לא רק באדם שלא מצליח לעבור יום ללא מנת סם או כוסית אלכוהול, אלא גם באנשים הקרובים לו יותר מכל. מצד שני, יש לו מספיק טובות לתחזק את ההתמכרות ומה שבאמת חסר לו – זו שליטה. אם נבין איך הכול התחיל ולמה המכור פנה להתנהגות הכפייתית מלכתחילה נוכל לחולל את השינוי, ואין שום סיבה לעשות את זה לבד.

התפקיד המרכזי של הגנטיקה

יש לא מעט מחקרים שתומכים בהשערה לפיה ההתמכרות היא בעלת שורשים גנטיים. במילים אחרות, מי שנוטה להתמכר לאלכוהול, לסמים או להימורים עלול להעביר את הנטייה הזו הלאה. עם זאת, גם הנטייה הגנטית לא גוזרת את דינו של האדם, ובתהליך מקצועי ומדויק אפשר להשיג את השליטה על ההתנהגות הבעייתית הזה. מרכז גמילה ממשככי כאבים או סמים קשים יכול לעזור למכור, ועם התוכנית הטיפולית והליווי המקצועי של צוות וילה מטריקס – הדרך להחלמה נראית סלולה.

התפקיד הלא – מפתיע של החברה

אנשים שחיים בסביבה בה נמצאים יותר מכורים – הם אנשים שיש יותר סיכוי שימצאו את עצמם מכורים. זו לא הפתעה גדולה, שכן החשיפה לסמים ולאלכוהול עשויה לעודד את האדם (הצעיר או המבוגר) להשתלב בחברה או בקהילה, ולנהוג כמו כולם. תהליך גמילה מסמים מספק מענה גם למי שנקלע אל הסיטואציה החברתית והתקשה להשיג מחדש את השליטה על חייו, ובפרט על ההתנהגות הכפייתית שמסבה לו נזקים אדירים.

התפקיד הקריטי של המשפחה

לגנטיקה יש תפקיד, אבל המשפחה "תורמת" להתמכרות גם בצורות אחרות. למשל, ילדים שהתמודדו עם קשיים ואתגרים רגשיים משמעותיים עלולים להפוך למכורים, ומי שנחשף לקרובי משפחתו המכורים לחומרים כאלה ואחרים או להימורים – עשוי אף הוא להתמכר. אם כן, גמילה מהימורים היא הדרך שתאפשר לו לוותר על ההתנהגות, לשלוט בה ולהתמודד עם המציאות החדשה ועם הנזקים שנגרמו לו בזמן שההימורים הם אלה שהובילו את הדרך.

התפקיד החשוב של מרכז הגמילה

כדי להתמודד עם ההתמכרויות השונות ועם הגורמים שעשויים להוביל אליהן, מרכז גמילה הוא המסגרת היעילה והחשובה ביותר שעומדת לרשות המכורים. עם התמיכה המשפחתית, עם הליווי המקצועי ועם השילוב בין גמילה פיזית לטיפול רגשי ושיטות טיפול אחרות, יוכל כל אחד לתפוס את ההגה, לאסוף את השברים ולצאת למציאות חדשה, טובה ונקייה יותר. צוות וילה מטריקס מעניק את המסגרת החשובה הזו, ואתם מוזמנים לסייע לקרובים אליכם וליצור קשר בטלפון 050-4949696.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here