טעמי מזון לפי הרפואה הסינית

0
4114

רפואה סינית היא רפואה אשר הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. כאשר אנו סובלים מדלקת פרקים או ממיגרנות, אנו נרשמים לדיקור סיני, הולכים לכמה טיפולים ומתגברים על הכאב. אך הרפואה הסינית היא הרבה מעבר לכך. היא כוללת גם תזונה נכונה המסייעת לנו לשפר את אנרגיית הצ'י, הלוא היא אנרגיית החיים.

טעמי המזון בראי הרפואה הסינית

אוהבים מלוח? או אולי יש לכם נטייה לאכול מתוק? לרפואה הסינית יש מה להגיד על טעמי המזון. לפיה, למזון יש חמישה טעמים: מר, חריף, חמוץ, מתוק ומלוח אשר מקבילים לחמשת היסודות (אש, מתכת, אדמה, מים ועץ). כל אחד מהטעמים האלה משפיע על הגוף בדרכו:

  • מר – לטעם המר יש יכולת לקרר את הגוף, ולפי הרפואה הסינית האנרגיה שלו היא YIN. הוא יעיל במצבים של טיפול בזיהומים, דלקות, ריקון מעיים במצבים של עצירות וטיפול בכולסטרול ובלחץ דם גבוה.
  • חמוץ – בדומה לטעם המר, גם הוא בעל אנרגיית YIN. תפקידו של הטעם המר הוא לספוח את נוזלי הגוף, להוציא רעלים מהכבד, לסייע בבעיות בכיס המרה ולהפסיק את דליפתם של נוזלים מהגוף כמו טפטופי שתן או שלשולים.
  • חריף – בעל אנרגיית YANG. הטעם החריף מזרים את הדם בגוף, ממריץ את פעילותה של מערכת העיכול, משמיד חיידקים במערכת העיכול ומסייע בהורדת משקל. בעקבות פעולת המרץ הגבוהה שלו, הטעם החריף אינו מומלץ לאנשים היפראקטיביים ועצבניים.
  • מתוק – בעל אנרגיית YIN. מקורו במזונות מתוקים וקרירים כמו פירות וירקות, והוא מזין את הגוף באנרגיה טובה וחיובית. הטעם המתוק מסייע לגוף במצבים של חולשה ועייפות, הוא מפחית לחץ ומחזק את מערכת העיכול.
  • מלוח – לטעם המלוח אופי מקרר והוא בעל אנרגיית YIN. הוא מנטרל רעלים, מחזק את השרירים, מיטיב עם מערכת העיכול ומסייע בריקון המעיים במצב של קלקולי קיבה. אם צורכים אותו בכמויות קטנות ומבוקרות, הטעם המלוח יכול גם לסייע בחיזוק הכליות.

הרגלי אכילה נכונים

הרפואה הסינית דוגלת בהקניית הרגלי אכילה טובים ובריאים. כך, יש להקפיד על אכילה מאוזנת ולהשתדל שלא לאכול בשעות הערב. כמו כן, מומלץ לאכול כשרעבים בלבד ולצרוך כמויות קטנות של מזון על מנת שאלה לא יפגעו באנרגיית הצ'י.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here