האם דיקור יכול לעזור לבעיות שינה בגיל השלישי

0
959
קרדיט FREEPIK

הרבה מאוד אנשים מבוגרים מתלוננים לעיתים תכופות, על כך שהם אינם יכולים לישון כמו שצריך. בעיות שינה הן תופעה ידועה בקרב בני הגיל השלישי, יותר מאשר בקרב צעירים שיכולים לבלות בשינה שעות ארוכות ללא שום בעיה. תופעה זו כמובן משפיעה על איכות ושגרת החיים שלהם, ולכן הם מחפשים דרכים כיצד להתמודד איתה ולפתור אותה.

הפרעות שינה בגיל השלישי נוצרות מסיבות שונות. לפני שנציג אותן, חשוב לומר שמדובר בתופעה שכיחה ולא יוצאת דופן. היא לא נוצרת בבת אחת אלא בתהליך שמתקדם לאט לאט, אך באופן טבעי בכל שלב שלו הוא מפריע לתפקוד ולשגרת היום.

בין הסיבות של הפרעות שינה בגיל השלישי, אפשר למצוא, בעיות בריאותיות שמקשות עליהם לישון שינה סדירה, הצורך לקום לשירותים לעיתים תכופות וקושי להירדם לאחר מכן, התעוררויות מרובות, קימה מוקדמת בבוקר (לעיתים אפילו בארבע-חמש בבוקר), דום נשימה בעת שינה, דאגות וחרדות נפשיות, וכן תופעה שנקראת "רגליים עצבניות". אשר נוצרות כתוצאה ממחלות או שימוש בתרופות מסוימות ויוצרות הפרעות שינה.

כפי שאפשר להבין, הפרעות שינה יכולות להקשות מאוד על אנשים בגיל השלישי במצבים שונים. הקושי יכול לבוא לידי ביטוי בהיבטים תפקודיים במהלך היום, אך הוא יכול לידי ביטוי גם בהיבטים אחרים. בין אם זה מצבי רוח, בין אם זה תחושות נפשיות, וכמובן קושי לבצע פעולות פשוטות. זה יכול להשפיע באופן נקודתי וכן לאורך זמן.

איך אפשר לטפל בהפרעות שינה אצל מבוגרים?

ישנן שיטות שונות לטיפול בהפרעות שינה אצל מבוגרים. אחת השיטות היא באמצעות טיפול דיקור. מדובר בטיפול הנעשה על ידי מחטים קטנים המונחים באזורים שונים של הגוף ומאפשרים להפריש אנדורפינים במוח אשר עוזרים להתמודד עם מצבים שונים שהגוף חווה, בין אם זה מבחינה פיזית ובין אם זה מבחינה נפשית.

דיקור הוא אחד מדרכי הטיפול הטובים ביותר להתמודדות עם הפרעות שינה באופן כללי ובפרט אצל מבוגרים. הטיפול מאפשר לשפר את איכות השינה באופן ישיר וכן דרך זה שהוא מאפשר להתמודד עם מצבים נפשיים שונים, דוגמא חרדות ודיכאון, אשר משפיעים על איכות השינה, וכן בכך שהוא משכך כאבים מאזורים שונים בגוף.

כיצד מבצעים טיפול דיקור לצורך הפרעות שינה?

בשביל ליהנות מהיתרונות של טיפול בדיקור, חשוב מאוד לפנות אל אנשי מקצוע שמתמחים בתחום. ישנם מומחים ברפואה סינית בכלל ובפרט מומחים בדיקור, אשר מתמחים במתן טיפול מסוג כזה, בפרט כשמדובר על דיקור לצורך התמודדות עם הפרעות שינה.

חשוב לציין, הטיפול נעשה יותר מפעם אחת, כלומר הוא דורש 2-3 מפגשים לפחות על מנת שיהיה ניתן להרגיש בתוצאות שלו. הוא צריך להתבצע במשך זמן מסוים, כאשר המטופל או המטופלת רגועים ושלווים, ומאפשרים למטפל לבצע את הטיפול כפי שנדרש לצורך הצלחתו.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here