דיקור סיני: פלאי רפואת המזרח וקסם המחטים

0
3081

בעת האחרונה יותר ויותר אנשים פונים לטיפולי רפואה אלטרנטיבית כשהבולט מביניהם הוא כמו הדיקור הסיני. קרוב לוודאי ששמעת על דיקור סיני ועל סגולותיו המרפאות. אבל, מה בדיוק עושים בדיקור סיני ? מי מורשה לבצע את הטיפול וכמובן – באילו מקרים הדיקור יעיל במיוחד? כל התשובות וגם המלצה קטנה למי שמחליט ללמוד את התחום במאמר שלפניכם.

הרפואה הסינית מתייחסת לאדם כאל מכלול גוף נפש, כשהמניע העיקרי של כל המערכות שלנו היא אנרגיית הצ'י, אנרגיית החיים. שיטת הדיקור סיני היא למעשה שיטת טיפול עתיקה שמקורה במזרח ומשמשת אותנו עד היום המתבססת על ההנחה כי בגוף של כולנו ישנם מרכזים אנרגטיים בנקודות הנקראים מרדיאנים והם למעשה הצמתים שדרכם עוברת האנרגיה בגופנו ואילו מחלות או בעיות נפשיות שונות, משמעותן היא חסימה באותן נקודות אנרגטיות.

למרות הנחת הבסיס של השיטה, האמונה היא כי הגוף יכול לרפא את עצמה ולעיתים, הוא עלול לשכוח זאת או לסטות למסלול אחר, כתוצאה מסיבות שונות. שיחרור האנרגיה באמצעות הדיקור הסיני, אינה מרפאת את הגוף בפועל אלא מסייעת לגוף לפתוח חסמי אנרגיה ולאפשר זרימה חופשית שלה בגוף בכדי לטפל בבעיה או במטרד הנפשי המקשה על הגוף והנפש בשגרת היום יום שלנו.

איך מבתצע דיקור סיני?

תחילתו של כל טיפול בשיטת הדיקור הסיני, מתחילה בראש ובראשונה בשיחת פתיחה בין המטפל למטופל. בשיחה זו מספר המטופל על הקושי בגינו פנה לטיפול והאם מדובר בקושי נפשי או פיזי. לאחר מכן יאבחן המטפל את המקור לחסימת האנרגיה המובילה לבעיה על פי עקרונות הדיקור ויאבחן באילו מרידיאנים קיימת חסימת האנרגייה אשר גורמת למטופל את אי הנוחות.

לאחר מכן יתבקש המטופל לשכב במיטה נוחה והמטפל ידקר את צמתי האנרגיה החסומים באמצעות מחטים דקיקות שאינן מסבות כאב ולמשה כמעט שאינן מורגשות. לאחר הדיקור ישאר המטופל כשהמחטים נעוצות במרכזי האנרגיה במשך כ-20 דקות עד לשיחרור המרידיאנים. בסיום הטיפול ישחרר המטפל את המחטים מגוף המטופל וישחררו לדרכו.

רמת הטיפול המומלצת ברוב המקרים היא טיפול אחד בשבוע כאשר מדובר בסדרת טיפולים על מנת להגיע לשיפור מיטבי. במקרים מסויימים יומלץ על כשני טיפולים בשבוע, אך נושא זה תלוי במקור הבעיה בגינה פנה המטופל למטפל בדיקור וכמובן גם בתחושותיו לאחר מספר טיפולים.

למה יעיל דיקור סיני?

דיקור סיני יעיל כמעט לכל סוגי הבעיות הפיזיות והנפשיות. מאחר ומדובר בטיפול המאפשר שחרור של וזרימת אנרגיה, ניתן להשתמש בו לטיפול במקרים של כאבים פיזים כגון; כאבי שרירים, כאבי גב, דלקות חוזרות ומקרים דומים ובמקביל ניתן להשתמש בשיטת הדיקור לצורך טיפול בקשיים נפשיים כמו לחץ, חרדות ואפילו בדיכאונות.

בשנים האחרונות נודעה יעילותו של הדיקור הסיני גם בעבור מטופלי פוריות אשר מתקשים להיכנס להריון טיבעי. במקרים שכאלו חשוב לפנות למדקר אשר מתמחה בטיפולי פוריות על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. המקרה הנפוץ ביותר של הצלחות הנוגעות לשיטת הדיקור הוא של שחלות פוליצסטיות המוכרות בשם המקצועי כ-PCOS.

חשוב לזכור כי יעילותו של הליך הדיקור אומנם ניתנת לתחושה כבר מהטיפול הראשון, אך יחד עם זאת, על מנת להגיע לתחושה מיטבית יש לערוך סדרת טיפולים המתמקדת בבעיה אחת. לכן, במידה ואתם מתחילים את התהליך הקפידו להציע את כל המידע שברשותכם בשיחת הפתיחה עם המטפל ובקשו לקבל הערכה בהתאם למצב.

מי מורשה לבצע את הטיפול והיכן ניתן למצוא מטפל?

דיקור סיני היא פעולה טכנית לכאורה, אבל מאחוריה חייב לעמוד ידע רב וכמובן גם גישה טיפולית, משום שגם בין המטפל למטופל קיימת אנרגיה שיכולה להועיל לתהליך, או לגרוע ממנו.

על מטפל בדיקור סיני להיות בעל הכשרה נדרשת ממוסד מוכר. תעודת ההכשרה מעידה על רמת הידע שרכש בתחומי הפיזיולוגיה, אנטומיה, רזי הרפואה הסינית ומיפוי האדם מבחינה אנרגטית. לא אחת, מטפלים בדיקור סיני שולטים גם בשיטות טיפול נוספות כמו נטורופתיה, ארומתרפיה, שיאצו ותחומים נוספים ברזי הרפואה הסינית הקדומה.

מלבד ההכשרה המקצועית, מטפל בדיקור סיני, ממש כמו רופא, צריך להיות אדם שנח לנו להתמסר לטיפולו. זו גישה שמכירים בה כבר גם ברפואת המערב, וכל מומחה יוכל להגיד לכם שגם הרופא המומחה ביותר לא יוכל להעניק את הטיפול הטוב כמו רופא שיעניק תמיכה נפשית, הכלה ויאפשר לכם להרגיש נוח. זאת הסיבה שלעיתים מציאת המטפל הנכון יכולה להיות תהליך, שבמהלכו כדאי לקבל המלצות, להתעניין בקרב מכרים ובעיקר להתאזר בסבלנות עד מציאתו.

ללמוד דיקור סיני

אם החלטתם ללמוד דיקור סיני, חשוב שתדעו כי לימודי דיקור סיני יכולים להיות לימודים ממוקדים בדיקור סיני בלבד או כחלק מהכשרה מקיפה יותר שכוללת לימודים של רזי הרפואה הסינית ולשלב אותם בהתמחויות נוספות, כמו צמחי מרפא, שיאצו, רפלקסולוגיה, טווינא (מעין פיזיוטרפיה סינית) וכיוצא באלה.

במידה ובחרתם ללמוד רק את רזי הדיקור הסיני הלימודים יארכו בין כמה חודשים לשנה בממוצע לעומת תוכניות לימוד של שנה ומעלה במידה ובחרתם בתוכנית לימוד כוללת יותר. מרבית מהמוסדות יציעו את שני מסלולי הלימוד כך שאפשרות הבחירה שלכם בהחלט נרחבת. אך , יחד עם זאת חשוב מאד לוודא כי מדובר במוסד מוכר המעניק תעודת והסמכה מאושרות שיאפשר לכם להתחיל לעבוד מיד עם סיום הלימודים שלכם.

הקפידו לבדוק את איכות המרצים והמדריכים במכללה אליה אתם פונים ובדקו כמה ניסיון מקצועי אתם צוברים לאורך תקופת הלימודים. בשונה מנושאים מקבילים בשיטת הדיקור נדרשת הבנה מעמיקה של החומר העיוני עליו מתבססת תורת הדיקור, אך יחד עם זאת נדרש לא מעט ניסיון מעשי ויכולת לבנות קשר בין מטפל למטופל ותרצו להתחיל את דרככם כמטפלים כשאתם בהחלט מוכנים לצאת לדרך.

כל מה שציינו בסעיף הלימודים תקף בהחלט אם אתם מעוניינים לבצע דיקור עצמי לצורך התמודדות עם מחלות נפשיות או טיפול בכאבים או דלקות כרוניות שכן תורת הדיקור מאפשר למטופל לטפל בעצמו. אך, יחד עם זאת ההמלצה הגורפת היא לפנות למטפל עמית על מנת לקבל טיפול על מנת לאפשר לאנרגיה אחרת לטפל בחסמים האנרגטיים בגופם ולא להשתמש בגוף חסום אנרגטית ולהקשות עליו עוד יותר.

שיטת הטיפול בדיקור סיני היא שיטת טיפול עתיקת יומין המוכיחה את יכולות הריפוי של בגוף ובנפש גם בימינו אנו. לצד הרפואה המתקדמת שכולנו מכירים, תחום הרפואה הסינית ותום הדיקור בפרט תופס תאוצה ורבים פונים לקבלת סיוע במקרים בהם הרפואה החדשה אינה מצליחה לסייע. יחד עם זאת חשוב לזכור כי חשוב ליצור קשר אנרגטי עם המטופל ולהתמיד בו לאורך תקופה על מנת לראות תוצאות מיטביות ולהפיק את המירב מהטיפול.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here