דוקו רשת – איך לעשות זאת בעצמך?

0
1010
דוקו רשת
קרדיט PIXABAY

לא צריך להיות מומחה לתקשורת או לתרבות ישראלית בשביל לדעת שבשנים האחרונות תרבות הצפייה בטלוויזיה השתנתה בקרב ישראלים רבים. אנחנו יכולים לראות תופעות חדשות, בין אם זה בגלל שבעבר הן לא היו קיימות ובין אם זה בגלל שפעם הן פחות היו מורגשות ומשמעותיות.

בין התופעות שאנחנו יכולים לשים לב אליהן אפשר למצוא יותר ויותר תוכניות דוקו שעוסקות באנשים ספציפיים, מוכרים או לא, ומבקשת לבחון אותם ולהציג את חייהם בפני הצופים. כמו כן, אנחנו יכולים לראות הרבה יותר תוכניות שנעשות לא בפלטפורמות הרגילות, קרי לא בהכרח דרך ערוצי טלוויזיה אלא דרך אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. שכן הרבה יותר צעירים מוותרים על שימוש במכשיר טלוויזיה וצופים בסדרות וסרטים דרך מחשבים ומכשירי סלולר.

כך נוצרת סדרת דוקו רשת. הרעיון הוא מאוד פשוט. כפי שאנחנו יכולים למצוא תוכניות דוקו בטלוויזיה אשר נותנות אמצעים וזמן שידור למשתתפים בשביל לתעד את עצמם, כך ישנן סדרות שעושות דבר דומה באינטרנט. מדובר על סדרות שמאפשרות לצופים לעקוב אחר אנשים מסוימים ולראות איך הם חיים את חייהם.

איך יוצרים סדרה כזו?

בשביל ליצור סדרת דוקו רשת, אנחנו צריכים כמה דברים:

ראשית, להחליט מה הקונספט שלנו. האם אנחנו מחפשים אנשים רגילים לגמרי ורוצים לבדוק איך הם מתמודדים עם אתגרים שונים בחייהם, או שמא אנחנו אנשים ממגזר מסוים, אנשים עם מכנה משותף או אנשים שמגיעים ממקומות שונים.

שנית, עלינו להחליט כמה אנשים ישתתפו בסדרה. אנחנו צריכים לקחת בחשבון הן את העניין הכלכלי, קרי כמה זה יעלה לנו וכן את העובדה שאם יופיעו בסדרה יותר מדי אנשים זה יכול להקשות על הצופים, אם יופיעו מעט מדי, זה עלול להיות לא מעניין.

שלישית, אנחנו צריכים לבחון איך עושים זאת באופן טכני. איך מזמינים אנשים להשתתף בסדרה, מה התנאים לכך, מה אנחנו מספקים להם, כמה זמן הם אמורים לצלם את עצמם או שאנחנו נצלם אותם, כיצד נעביר את החומרים לאתר ועוד.

ארבע, המטרה כשיוצרים סדרת דוקו רשת היא שיהיו לה צופים. לכן אנחנו צריכים גם להשקיע בתהליך של הקידום, פרסום ושיווק. עלינו לדעת איך לעשות זאת ולהקצות את הסכום הנדרש לכך.

כיצד בוחרים אנשים לסדרת דוקו רשת?

בסוף, הכל תלוי בשאלה מי יופיע בסדרה. אנחנו יכולים לבחור אנשים מאותו מגזר, יישוב, גיל, מין, מחנה פוליטי או אנשים שונים לגמרי. הכל תלוי בשאלה, עד כמה הם מעניינים ועד כמה הסיפור שלהם והאתגרים איתם הם מתמודדים יעניינו את הצופים שלנו.

חשוב שנלמד להכיר את המועמדים לעומק, בשביל שנוכל לבחור בסופו של דבר את המשתתפים בצורה הטובה ביותר ואז נוכל להציג בפני הצופים שלנו סדרה מעניינת, שתגרום להם לרצות לצפות בכל פרק ממנה.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here