איך רפואה סינית יכולה לעזור לנסיגת חניכיים

0
507
קרדיט - Pixabay

חניכיים הם שם כולל למנגנון האחיזה של השיניים בעצם הלסת. התפקיד של החניכיים הוא הוא לשמור וכן להגן על המקום של השיניים בתוך הפה. חשוב לדעת כי יש לשמור על ההיגיינה האוראלית בצורה הטובה ביותר שכן, אם לא שומרים היטב על היגיינה, הדבר עלול לגרום לעששת בשיניים, לדלקות בחניכיים שעלולות לגרום גם לנסיגת חניכיים, לכאבים לפגיעה באחיזה של השיניים בפה, לנפיחות ועוד.

חשוב לדעת כי האזור היחיד בגוף האדם שבו יש רקמת הגנה שהיא איננה אטומה לחלוטין הוא החיבור שבין השיניים לחניכיים. דרך החיבור המדובר עלולים לחדור רעלנים, חיידקים ומזהמים, אשר עלולים לגרום לדלקת חניכיים וכן לפגיעה בגוף כולו. כמו כן, מצב של דלקת עלול לגרום לנסיגת חניכיים.

מהם התסמינים לנסיגת חניכיים?

לרוב, אם יש נסיגת חניכיים רק בצד אחד של השן, מדובר על מצב של נסיגת חניכיים. הדבר יכול להיגרם כתוצאה מאי הקפדה על צחצוח שיניים, שימוש במי פה ובחוט דנטלי, צחצוח אגרסיבי מדי ועוד. חשוב להבין כי נסיגת חניכיים עלולה לגרום לרגישות של השיניים למזונות שונים או למשקאות חמים או קרים, לדימום מהחניכיים ולריח לא נעים מהפה, לרוב נסיעת חניכיים איננה כרוכה בכאבים ורק בשלבים המתקדמים שלה מצב השיניים הופך להיות בלתי הפיך ויש כאלה שידרשו עקירה. על כן, אם אתם מזהים סימנים לנסיגת חניכיים, גם אם אינכם סובלים מכאב, חשוב שתפנו באופן מידי לאבחון המצב ולטיפול יעיל בו.

כיצד מטפלים בנסיגת חניכיים?

לרוב ניתן לטפל במחלת חניכיים בצורה שמרנית באופן יחסי. בשל העובדה שחיידקים מהווים את הגורם העיקרי למחלה, חשוב מאוד לבצע ניקוי עמוק של כיסי החניכיים. במסגרת ניקוי חניכיים רופא השיניים ינקה את הפה בצורה רצינית מחיידקים, מאבנית, מרקמה דלקתית ועוד. הטיפול המדובר קרוי בשפה מקצועית: הקצאת שורשים והוא מעודד חיבור מחודש של רקמת חניכיים לשיניים. מלבד זאת ניתן למצוא ניתוחי חניכיים מתקדמים מסוגים שונים כיום אשר כוללים בין היתר חומרים ביולוגיים וכן תחליפי עצם. במקרים חמורים של נסיעת חניכים, הטיפול היחיד יהיה באמצעות הליך כירורגי. בניתוח אזר יתבע בהרדמה מקומית תילקח רקמה רכה מהאזור.

כיצד רפואה סינית יכולה לסייע במקרה של נסיגת חניכיים?

חשוב מאוד לדעת כי רפואה סינית יכולה להועיל מאוד במקרה של נסיעת חניכיים. ניתן להשתמש במשחות שיניים טבעיות וכן בחומרים טבעיים אחרים שמטרתם לטפל בזיהומים ובחיידקים אשר גורמים לאותה נסיגה. כמו כן, ניתן למצוא משחות ריפוי שונות אשר מתבססות על מיצוי צמחים שמטרתן היא לשקם את החניכיים. כדאי להשתמש בכל משחה המוצעת לכם במסגרת הרפואה הסינית שמטרתה היא לשמור על ההיגיינה של החניכיים שכן, חוסר היגיינה יכול לגרום למצב של נסיגת חניכיים.

כמו כן, ברפואה הסינית מאמינים כי דלקות חניכיים אשר עלולות לגרום בין היתר לנסיגת חניכיים מהוות סימפטום. חשוב מאוד לבחון את מקור הדלקת על פי הרפואה הסינית. לעיתים מדובר על חולשה של הכליות ועל כן, חשוב לטפל במקור של הדלקת שעלולה להוביל לאותה נסיגת החניכיים. ניתן לחזק ולשקם את החניכיים גם באמצעות דיקור סיני ועל כן, אם אתם סובלים מהתחלה של נסיגת חניכיים או אם אתם חושבים שהחניכיים שלכם חלשות, כדאי מאוד שתגיעו לדיקור סיני שיסייע לכם בחיזוק החניכיים.

ניתן לומר כי מצב של נסיגת חניכיים דורש טיפול. יש לטפל כמה שיותר מהר בנסיגת חניכיים וזאת בכדי שלא להגיע למצב שבו יש צורך בהליך כירורגי בכדי לטפל בבעיה. על כן, כדאי להתייעץ עם מומחים ברפואה הסינית בכדי שלא להגיע למצב של טיפול מורכב יותר של נסיגת חניכיים.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here