שיאצו – פלאי הטיפול במגע

0
3098

שיאצו היא שיטת טיפול במגע המיועדת לריפוי הגוף והנפש ומושתת על רזי הרפואה הסינית. שיטה שפותחה במשך אלפי שנים ביפן, הפכה כיום לאחת משיטות הטיפול המקובלות והפופולאריות ביותר ברפואה המשלימה.

אפקטיביות הטיפול שלה היא מדהימה והמדהים הוא יעילות הטיפול בנפש, דרך הגוף.

איך זה עובד ומהיכן מתחילים?

כמו בכל שיטות הטיפול בתוך המכלול של הרפואה הסינית, טיפול שיאצו מתחיל קודם כל באבחון מקצועי הכולל סדרה של שאלות שניתנות על ידי המטפל במטרה לקבל תמונה על מצבו. בנוסף לשאלות השונות מתבצעת בדיקה של הלשון ובדיקת דופק. מצב הלשון מסגיר לא מעט על המצב הפיזי של המטופל ומספק המון מידע למטפל בו.

לאחר הבדיקה הראשונית המטפל מאבחן את המקור למצב הנוכחי ומתחיל הטיפול שאורך פרק זמן של כשעה בשכיבה על מיטת טיפולים. לאורך שעת הטיפול מתבצע סשן טיפולים פיזי הכולל לחיצות עמוקות, הנעה של הגוף, חימום ושחרור.

הטיפול עצמו הוא נעים, משחרר ומרגיע ואינו כואב. הוא יכול להתבצע על גבי מיטת טיפולים או מזרנים על הרצפה.

מה קורה במהלך הטיפול?

חכמת הרפואה הסינית נשענת על העיקרון שבו לגוף יש את היכולת ואת הידע לרפא את עצמו, ומקרים של חולי הם למעשה מצבים שבהם הגוף נכנס למצב של תקיעות אנרגטית ושכח שעליו לרפא את עצמו. בזכות הקשר החזק והסימביוטי של גוף נפש הנעה של הגוף, מניעה את הנפש ואת האנרגיה שנתקעה ומתוך התנועה הגוף חוזר לפעילות התקנית שלו ועובר תהליך של ריפוי.

לחיצות השיאצו מניעות את המרידיאנים ומאפשרות להניע את אנרגיית החיים.

הטיפול עצמו מכניס את המטופל למצב הכרתי בתדר גלי אלפה, איפשהו בין ערנות לשינה. במצב כזה התודעה מנותקת מרעשי הסביבה, אך ערה במידה מסוימת של מודעות המאפשרת התבוננות וריפוי. מצב תודעתי זה מאפשר להציף משקעי עבר ולהתנקות מהם דרך הטיפול, כאשר הצורה הטובה ביותר להשיג תוצאות היא באמצעות סדרה של טיפולים שבועיים, בהתאם להמלצות המטפל.

על המטפל

יש לא מעט מטפלי שיאצו בארץ, חלקם מנוסים יותר, חלקם פחות. מטפל שיאצו חייב להיות מטפל מקצועי ומוסמך, אך לא פחות חשוב הוא שתרגישו בטוחים ונינוחים עם המטפל שלכם.

ממש כמו בכל שיטת טיפול אחרת, ובמיוחד בשיטת טיפול פיזית, חשובה תחושת הביטחון, לכן אל תסתמכו על המלצות בלבד ובידקו את המטפל או המטפלת שלכם ואת התחושה שלכם מולו/ה.

טיפולי שיאצו יעילים במיוחד במגוון רחב של בעיות גוף ונפש, החל מדיכאון וחרדות, דרך בעיות אורטופדיות שונות, ועד לבעיות של מערכת הנשימה, העור והעיכול. טיפולי שיאצו יעילים במקרים של מגרנות, הם תומכים נהדר בפוריות המטופל, ובמקרים של דלקות בגוף.

שיאצו היא הזדמנות לא רק לרפא את הגוף והנפש, אלא ללמוד לחיות נכון יותר. ללמוד להתבונן ולהקשיב לגוף, לזהות את נקודות החוזק ואת הנקודות הרכות ולהעניק לעצמינו את מה שאנחנו זקוקים לו באמת, ובתמורה לקבל חיים בריאים ומאושרים יותר.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here