משנים כיוון- עוזבים את אורח החיים ההרסני בתהליך גמילה

0
2422
משנים כיוון- עוזבים את אורח החיים ההרסני בתהליך גמילה

אורחות החיים וההרגלים ההרסניים שמסגלים לעצמם מכורים לסמים ואלכוהול פוגעים במערכות גופם ובחיי החברה שלהם. כדי לשבור את הדפוס ולצאת לחיים חדשים מטופלים רבים בוחרים לעבור תהליכי גמילה במוסדות סגורים.

עוצרים את הרצף

חייו של מכור הם חיים לא קלים בכלל. לעיתים למכורים רבים יש תחושה של חוסר שליטה מוחלט על חייהם. לכן, הבחירה להיכנס לתהליך גמילה מסמים היא החלטה אמיצה שלא קל לעשות. הסמים מספקים מפלט מהקשיים הנפשיים ונוח למכורים להמשיך להשתמש בהם עד למצבים שבהם יש פגיעה פיזית בגוף. ההחלטה להיכנס למוסד משמעותה להתנתק באופן מידיי מכל אספקת סמים ולהביא להופעה של תסמיני גלימה ועבודה מנטלית חזקה מאוד כדי להתנקות מהסם עצמו.

 

מחשבה שיוצרת מציאות אחרת

במהלך הגמילה הנפשית, למטופל יש משימה אחת לפניו- לבנות לעצמו אורחות חיים נטולי סמים ואלכוהול. גמילה מאלכוהול למשל, מתאפשרת רק עם המטופל מסכים להתמודד עם העובדה שבעתיד הוא יאלץ להיפגש פנים אל פנים עם פיתויי המשקה ולבחור נכון. במקרה והמטופל לא מסוגל לקחת את ההחלטה הבריאה לו, הוא עדיין לא יכול לקחת אחיות על חייו ולצאת מבין כותלי המוסד. סופו של תהליך הגמילה הוא בלקיחת אחריות  מלאה על כל אספקט בחייו של המכור, כך שניתן יהיה לבטוח בו לחיות חיים בוגרים ועצמאיים.

 

איתך לאורך הדרך

לאורך התהליך, למכור יש כמה מוקדי כוח עליהם ניתן להישען ולשאוב כוחות בתהליך המאתגר. כל מרכז גמילה מהתמכרויות מחזיק בצוות רפואי ופסיכולוגי מהשורה הראשונה. הצוות הוא הגורם המקצועי שמלווה את החולים באופן יום יומי, אך גם האנשים הקרובים ביותר לחולים- לכן הם נחשבים למעגל התמיכה הזמין ביותר.

 

נעזרים גם במשפחה

בתהליכי גמילה מהימורים גם למשפחה יש חשיבות גדולה, הם אלו שנותנים לחולה את הכוח להתמודד עם הלחץ החברתי שמתלווה להימורים. מכוחם של בני המשפחה וחברים לשמר את תוצרי הגמילה לפרקי זמן ארוכים ולהביא לשינוי אמיתי בחייו של המכור. משפחה מעורבת אם כך, היא מחולל הצלחה משמעותי למכורים רבים והינה גורם חיוני להצלחתו של תהליך הגמילה.

מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה הוא מרכז הגמילה הגדול בישראל, אשר מציע טיפולי גמילה למגוון רחב של בעיות התמכרות. הצוות במרכז עובד בצורה אנושית, מקצועית ומיומנת על מנת להביא כל חולה לקו הבריאות בצורה האידיאלית. כך למעשה בונה לכל חולה את תוכנית הטיפולים האינדיבידואלית עבורו. לפרטים נוספים על השהיה התקשרו 1-800-205077.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here