דיקור סיני – קסם עם היסטוריה

0
946
Credit: Pixabay.com

דיקור סיני הוא אחד הכלים הטיפוליים השכיחים ביותר של הרפואה הסינית. בנוסף לדיקור סיני, לרפואה הסינית כלים נוספים כמו צמחי מרפא, תזונה רפואית וגם כלים כמו מוקסה, כוסות רוח ועוד כלים טיפוליים כמו סוון סטאר (מחטים מרוכזות ) וגוואשה (כלי לעיסוי מקומי).

אין ספק שמכל הכלים הטיפוליים, דיקור הוא הכלי המוכר ביותר והשכיח ביותר בקליניקה. מצד אחד הדיקור עצמו מאוד עדין וממד שני האפקטיביות שלו עצומה ביותר ומחוללת שינויים פסיכולוגיים בצורה מאוד מהירה ואף יכול הדיקור לעשות גם השפעה על תפקוד של איברים פנימיים ומערכות פנימיות ולהביא לריפוי מחלות קלות וגם מחלות כרוניות מורכבות.

בוודאי שמעתם גם שיש כזה דבר דיקור יפני וגם דיקור טיבטי וגם דיקור אוזן וגם דיקור יבש או דיקור מערבי. כל אלה הם נגזרות שונות מהדיקור הסיני הקלאסי.

דיקור סיני נלמד תוך כדי לימודים מלאים של הרפואה הסינית. זהו רק תחום אחד מבין תחומים רבים של הרפואה הסינית שהיא רפואה לכל דבר ועניין.
כאשר לומדים רפואה סינית מלאה לאורך לפחות 4 שנים, לומדים במקביל את כל ההיסטוריה והפילוסופיה של הרפואה הסינית ובמקביל לומדים תחומים רבים של רפואה כללית וזאת על מנת להיות מוכשר כמטפל ברפואה סינית (בכל מקום בעולם מטפל ברפואה סינית הוא רופא לכל דבר).

בארץ, ישנם כאלה שמעבירים קורסים מזורזים של דיקור סיני ומכשירים מטפלים שונים בדיקור סיני. חשוב לדעת שמדובר בדבר שהוא לגמרי פסול. לא ניתן לטפל בדיקור ללא לימודי רפואה סינית מלאים. ההשוואה יכולה להזכיר מישהו שלמד איך חותכים את העור עם סכין ויכול לעשות ניתוחים כירורגיים.
על מנת לבדוק את הכשרת המטפל, יש להיכנס לאתר של האיגוד המקצועי של הרפואה הסינית.

לאחר לימודים מלאים של רפואה סינית, ניתן לעשות התמחות בטיפול. למשל אפשר להתמחות בטיפול בילדים או טיפול בנשים או בבעיות עור שונות. המטפל כמובן ישתמש בטיפול בדיקור, אבל לא רק. לפי שיקול דעתו המקצועי ישלב גם מהכלים הטיפוליים השונים של הרפואה הסינית.

דיקור סיני לטיפול במחלות וכאבים

לפי הרפואה הסינית כאשר אחד מ 12 איברים שבתוכנו או יותר, יוצא מאיזון, נחלש או בתפקוד נמוך מכל סיבה שהיא, תופיעה מחלה או כאב או סימפטום כלשהוא שמטרתו להזהיר ולהודיע שמשהו לא כשורה במערכת הפנימית. ככל שחוסר האיזון גדול יותר, המחלה תהיה יותר חזקה וקשה . מטרת העל של הדיקור הסיני, היא לא להעלים את המחלה, אלה, לעשות אבחנה ולהבין מה הרקע ומהו הגורם והמקור להופעת המחלה ולאזנו מחדש. במידה ונצליח לשפר את האיבר הפנימי, נצליח להעלים את המחלה גם.

נראה עד כה שזה מאוד פשוט. איבר לא מאוזן, נדקור אותו ונאזנו מחדש והמחלה תעלם. נכון. מצד אחד זה מאוד פשוט כמו שזה נשמע, אבל ראשית האבחנה מאוד מורכבת וחייבת להיות מאוד מדויקת. שנית, לא נדקור בהכרח את האיבר שיצא מאיזון. החוכמה הגדולה של מטפל הוא למצוא דרך להיעזר באיברים ומערכות שנמצאות באיזון ובטוב על מנת לשפר את הביצועיים של האיברים החלשים.
כמובן שישנם המון הבדלים בין טיפול לטיפול, בין מטופל למטופל, בין גבר לאשה, בין ילד למבוגר ואפילו בין עונות השנה ושעות היום והלילה.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here