האם כל דיכאון הוא דיכאון קליני, וכמה הוא חמור?

0
197
קרדיט - Canva

למרות שכולנו נהיה מדוכאים בשלב מסוים בחיינו, לא כולנו נתמודד עם דיכאון. דיכאון יכול להפתיע אתכם. זה משפיע לא רק על המצב הרגשי שלכם אלא גם על היכולות המנטליות, הרגשיות והפיזיות שלכם. דכאון מרדים את ההנאה, מנתק תקשורת, חונק חדשנות, ובמקרה הגרוע ביותר, הורג את התקווה. בנוסף, זה גורם לעתים קרובות לסבל רגשי חמור עבור האדם כמו גם עבור החברים הקרובים ובני משפחתו. ישנם מקרים בהם מדובר בדיכאון חמור, אשר מוביל את תהאדם למחשבות אובדניות או ניסיון לפגיעה עצמית. במקרה זה כחלופה לאשפוז הפסיכיאטרי המוכר, ניתן לפנות לקבל סיוע של בית מאזן וילה מטריקס.

תסמיני דיכאון ואיך ניתן לזהות אותם

אם בדידות היא לא אינדיקטור אמין לדיכאון, אז מה כן? הפרעת דיכאון מג'ורי (MDD), הידועה גם בשם דיכאון קליני, עשויה להיות מאובחנת אם יש לכם לפחות חמישה מהתסמינים הבאים במשך רוב היום, במשך שבועיים לפחות, על פי הגרסה העדכנית ביותר של המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5), שפורסם על ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית (APA). מדריך אבחון זה משמש את רוב אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש. התסמינים הם:

  • בכי, ריקנות או חוסר ערך.
  • התלהבות או הנאה מינימלית מהמקצוע שלכם, תחומי עניין, בני זוג ופעילויות אחרות שאהובות עליכם בעבר.
  • תנודות משמעותיות בתיאבון או במשקל שאינן קשורות לדיאטה.
  • תחושות של תשישות או אדישות ללא סיבה נראית לעין.
  • חוסר שקט, או להיפך, דיבור איטי יותר מהרגיל
  • שינת יתר או נדודי שינה
  • מחשבות אובדניות

באופן טבעי, נפוץ מדי פעם לחוות כל אחד או את כל התסמינים הללו לרגע (למשך שעות או אפילו ימים). עם זאת, עם דיכאון, הדברים שונים מכיוון שהתסמינים נמשכים זמן רב יותר ומקשים על ביצוע משימות יומיומיות, מה שמצריך התערבות של איש מקצוע והתאמת טיפול בדיכאון וחרדה.

שיטות טיפול מוכרות לדיכאון וחרדה

טיפול בדיכאון קליני כולל בתוכו שילוב של מגוון שיטות טיפול, כאשר השיטות העיקריות הן פסיכותרפיה, CBT וטיפול תרופתי. טיפול באמצעות CBT מעודד אותכם לחפש מצבים ועיסוקים שמביאים לכם שמחה במאמץ לעצור את ספירלת העצב. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) נועד לשפר את יכולתכם להגיב לאירועים קשים ומלחיצים על ידי שינוי דפוסי חשיבה שליליים מסוימים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) עוזר לכם ללמוד כיצד לנהל את גורמי הלחץ והאתגרים הקטנים והגדולים של החיים המובילים לדיכאון. כדי להבין איך לשלב מספר שיטות טיפול בדיכאון קליני, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי על ידי צוות אנשי המקצוע של וילה מטריקס.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here