שאלות נפוצות בנושא דיקור סיני לילדים

0
4115

כיצד מתבצע הדיקור בילדים? מה התדירות הדרושה ותוך כמה זמן יש שיפור?

בטיפול בילדים נעזרים במחטים עדינות במיוחד המותאמות לילדים ותינוקות, לרוב בשימוש במחט אחת בלבד. הדיקור נמשך מספר שניות עד דקות בודדות, וזו לעומת דיקור של אדם מבוגר הנמשך כ- 20 דקות. תדירות ומשך הטיפולים משתנה על-פי סוג הבעיה, אם כי בטיפול בילדים לרוב התוצאות הן מיידיות ואין צורך בטיפולים ארוכי טווח.

מאיזה גיל מותר לדקור ילדים?

מותר לדקור בכל גיל, אך מאחר והטיפול בדיקור משפיע על כלל המערכת הגופנית, ומאחר והצמיחה עד גיל חצי שנה היא מהירה מאוד, רצוי שלא להשתמש בדיקור עד גיל זה. ילד צעיר משול לנבט רך שצמיחתו מהירה מאוד, בשלב הצמיחה המהירה רצוי לתת לו לצמוח ללא התערבות. אולם במקרים בהם הטיפול המערבי המוצע הוא תרופתי קיצוני או כירורגי אפשר לשקול טיפול בדיקור גם בגילאים אשר מתחת לגיל חצי שנה. לדוגמא, סתימה של צינורית הדמעות היא בעיה שברפואה המערבית מצריכה ניתוח וברפואה הסינית הטיפול הוא פשוט וקצר, במקרה כזה מומלץ לטפל בה גם בגיל צעיר.

באילו בעיות יכולה רפואה הסינית לעזור לתינוקות וילדים?

הרפואה הסינית והדיקור הסיני בפרט יכולים לרפא או להביא להקלה משמעותית עבור מגוון רחב של מחלות כגון: מערכת חיסון חלשה, פליטות מרובות, גזים וכאבי בטן, עצירות ובעיות במערכת העיכול והמעיים, בעיות התפתחות, בעיות במערכת הנשימה, אסטמה, אסטמה של העור, פריחות ומחלות עור שונות, עודף גמישות ובעיות אורטופדיות, חוסר דם, בעיות תזונה, השמנה, בעיות שינה, אלרגיות, דלקות עיניים, דלקות אוזניים, בעיות שמיעה עקב נוזליים באוזניים, התקפי זעם, הפרעות התנהגותיות, הרטבת לילה ועוד.

האם דיקור סיני לילדים כואב?

הדיקור בילדים ותינוקות אינו מלווה בכאב. לרוב הילדים אינם מודעים שהדיקור כלל מתבצע מאחר וזה נעשה תוך כדי משחק. במקרים רבים משלבים טיפול בפרחי באך, צמחי מרפא סיניים, שמניים ארומטיים ונרות הופי, שגורמים להאצת תהליך הריפוי וההחלמה ולהשלמתו.

טיפול במחטים הוא טכניקה שהכאב בה הוא שולי. מרבית הקושי נעוץ בחשש של ההורים, כיוון שיש באופן טבעי חשש מזריקות ומטיפולים פולשניים, והפחד כי הילד לא ישתף פעולה. המחטים המשמשות לדיקור הן דקות מאוד ובהשוואה למחטים המשמשות לזריקה הן דקות פי 20. המחטים לילדים הן אף דקות יותר, מושחזות בעזרת לייזר ומצופות סיליקון בחלקן כדי לאפשר החדרה חלקה.

במה שונה טיפול דיקור סיני בילדים מטיפול במבוגרים?

לרוב ילדים הם "לוח חלק", גופם חזק ואנרגטי והם אינם סובלים מבעיות כרונית מורכבות. הטיפול מתמקד במערכת הגוף החלשה, שגרמה להיווצרות הבעיה ובסילוק סימפטומים. לדוגמא – ילדים הסובלים מבעיות אוזניים, הטיפול יתמקד במערכת האוזן והכליות שגרמה להיווצרות הבעיה ובסילוק הסימפטומים שבמקרה זה הם: הדלקת הנקודתית, הכאבים, הירידה בשמיעה ובשאר התופעות.

מנגד, טיפול במבוגרים – בשל הכרונית יש כבר החלשות של מערכות גוף נוספות והמורכבות הטיפולית גדלה. (הדומה בין טיפול בילדים לבין מבוגרים הוא שבשניהם מתמקדים בשורש הבעיה.)

האם קיימת סכנה או תופעות לוואי במהלך דיקור סיני לילדים ?

דיקור סיני הינו שיטה בטוחה, עיקרון השיטה עובד על חיזוק הגוף ובאמצעותו הבראה עצמית. כך, שהסיכוי לגרימת נזק הוא כמעט בלתי אפשרי. כמו כן, כמובן שחשוב לבחור את המטפל המתאים בייחוד כשמדובר בטיפול בילדכם. המטפל חייב להיות עם מינימום 5 שנות לימוד רפואה סינית ובעל ניסיון בטיפול בילדים.

אקופונקטורה נחשבת לבטוחה בדרך כלל, וארגון הבריאות האמריקאי הצהיר כי אחד היתרונות שלה הוא שהסיכוי לתופעות לוואי ולסיבוכים קטן משמעותית מזה של תרופות רבות או הליכים המתאימים לטיפול באותם מצבים. בכל מקרה, בבחירת מטפל הקפידו לפנות למטפל המוסמך לטיפול בילדים ובתינוקות.

דיקור סיני נועד לשפר את זרימת האנרגיה ובכך לשחרר את החסימה הגורמת למחלה. היות ולילדים ישנה איכות אנרגיה גבוהה יותר הטיפול אף יעיל עבורם מאשר במבוגרים.

מתי כדאי להגיע לטיפול?

מומלץ מאוד להגיע לטיפול בהקדם, כלומר עם תחילת התסמינים הראשונים. ככל שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר כך סיכויי ההחלמה ומהירות הריפוי גדלים.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here