השמנה ברפואה הסינית

0
4142

הרזייה על פי הרפואה הסינית

אם אתם מהאנשים המיואשים שאינם אוכלים כמעט כלום ועדיין לא מרזים, מאלה שמרגישים שיש להם "בור" בקיבה ורעבים ללא הפסקה, מאלה שחייבים מתוק כל הזמן, מהאנשים שחייבים הרבה פחמימות בתזונה שלהם כי רק כך הם "מתעוררים" או מאלה שסתם רוצים לרזות והגוף לא ממש משתף פעולה – לרפואה הסינית יש פיתרון בשבילכם! היא מאפשרת לכם לרזות ולאזן את הגוף ואת הרגלי התזונה גם מבלי לספור קלוריות ובוודאי שמבלי להרעיב את עצמכם!

אמא אדמה

על-פי הרפואה הסינית כל מה שקשור להשמנה, מטאבוליזם נמוך ובכלל בעיות תזונתיות שונות (גם חוסר תאבון והרזייה, אנורקסיה ) משויך לחוסר איזון של אמנט האדמה.

על קצה המזלג – כל אחד מאיתנו מורכב מ5 אלמנטים המהווים שורש לפעילות של הגוף שלנו, לתגובות שלנו ולהתנהלות היומיומית השוטפת של החיים. 5 האלמנטים הם עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. לכל אלמנט משוייך איבר מסוים ועוד הרבה דברים אשר מאפיינים אותו. כך למשל, אלמנט העץ שייך לכבד וכיס המרה. אלמנט האש שייך ללב, אלמנט האדמה לטחול ולקיבה, אלמנט המתכת לריאות ולמעי הגס ואלמנט המים לכליות ולשפוחית השתן.

חוסר איזון במערכת האדמה יכול לגרום למטאבוליזם נמוך, השמנה, תאווה למתוק אחרי האוכל ובכלל, נפיחות אחרי הארוחה, בטן שמתנפחת ממעט אוכל גם אם האדם רזה, עייפות כרונית, נפילת אנרגיה אחרי הארוחה, נטייה ליציאות רכות ולשלשולים, אם יש חום בקיבה יהיה רעב מוגבר, נטייה לאולקוס וצרבות, הפרשות וגינאליות וכאבי ראש עמומים.

טיפול בדיקור סיני בשילוב עם דיאטה נכונה, מאזנים ומחזקים את ההפרעה באדמה ומאפשרים לגוף ליצור מטאבוליזם נכון וטוב מחדש.

תזונה סינית

כלל ההתיחסות הסינית היא לאיכות האנרגטית של המזון: האם הוא מחמם או מקרר, מניע למעלה או מוריד למטה, מייבש או מלחח, חשוב לנו גם מהו צבעו וטעמו של המזון, לכל אלמנט משויכים צבע וטעם משלהם…את כל הבדיקות האלה כמובן מבצעים בהתאמה מלאה לאדם עצמו, לאיכויות השונות של הדופק שלו, בודקים איזה טיפוס הוא על-פי האלמנטים ואילו איברים ומערכות בגופו יצאו מאיזון ומה הגורם לכך.

על-פי כל האינפורמציה הזאת מטפלים על מנת להשיב לגוף את יכולת הבקרה הטיבעית שלו.

מזונות ואנרגיות

מהם מזונות מחממים ומקררים?

למזונות אותם אנו אוכלים יש אנרגיה שונה. אותה אנרגיה משפיעה על הטמפרטורה של הגוף שלנו ושל איברי הגוף שלנו. אוכל מחמם יוצר אנרגיה חמה בגוף, וההיפך.( אנו חשים בכך באופן אינטואיטיבי לכן, אנו אוכלים מרק חם בחורף וגלידה בקיץ). יחד עם זה ישנם מזונות ששותים אותם חמים כמו תה, אלכוהול, אך האנרגיה האמיתית שלהם דוקא מקררת. הם מאבדים מהארגיה הראשונית והופכים לקרים בגוף.

מזונות מקררים נוספים הם: סוכר, אשכוליות, מוצרי חלב, חסה, מלפפון, בננות, אבוקדו, אצות ים, אפרסמון, מלח, אגס, תרד, חציל, מנטה. לכן, דוקא כאשר מצוננים לא כדאי לשתות תה מנטה ולא לצרוך מזונות עם סוכר. מזונות מחממים: פלפל שחור, ג'ינג'יר, פלפל חריף, קפה, כוסברה, כרישה, בזיליקום, טבק…

הכתום והצהוב מחוברים לאנרגית הקיבה והטחול ולאלמנט האדמה. על כן מי שסובל מחוסר איזון באלמנט האדמה יטיבו לו מאד בטטות, דלורית, גזר, פלפל צהוב, דלעת…

בלוטות הטעם

בלוטות הטעם שלנו מאד מדויקות, לא סתם למישהו יש נטייה לטעם המתוק בעוד אחר ימשך למלוח. טעמט של המזון קשור לאיכות האנרגטית שלו וכל טעם משפיע על איבר אחר בגוף:

הטעם החריף שייך לאלמנט המתכת ומשפיע על הריאות והמעי הגס. מזונות חריפים כמו- בצל ירוק, כרישה, ג'ינג'יר, ציפורן, כוסברה, שום, שומר – ישפיעו על איברים אלה ולכן, מאד יעילים בהצטננות או בקשיי נשימה. תנועתם היא כלפי חוץ ולכן הם יעילים במצבים של תקיעות במערכות הגוף.

הטעם המתוק שייך לאלמנט האדמה ומשפיע על הטחול והקיבה. מזונות כמו- תמרים, בטטות, דלעת, דלורית, גזר, מלון, בננה ישפיעו על איברים אלה ובמידה מסוימת ולאחר יעוץ יכולים גם להועיל למטאבוליזם בגוף. מזונות אלה יעילים, מנקים רעלים ומזינים רק כשהם ממקור טיבעי, ממקור סינטתי הם יעשו פעולה הפוכה ויגרמו להשמנה.

הטעם המלוח שייך לאלמנט המים ומשפיע על הכליות ושלפוחית השתן. מזונות כמו חלב אם, אצות, שיבול שועל, מלח, בשר ברווז ישפיעו על איברים אלה ויהיו יעילים גם בטיפול בבלוטות לימפה נפוחות. כמובן שלפני שימוש באנרגטיקה של המזונות יש לעבור איבחון מדויק על מנת לדעת איך ניתן לאזן ולחזק את המערכות הספצפיות של הגוף.

הטעם המר קשור לאלמנט האש וישפיע על הלב והמעי הדק. מזונות כמו חסה, קולורבי, סלרי, שוקולד מרציפן, אספרגוס, קפה ייכנסו ללב ויהיו יעילים גם בקרור ובייבוש נוזלים לכן, יטפלו בשלשול, בצקות ועודף שומן.

העם החמוץ שייך לאלמנט העץ ולאיברים הכבד וכיס המרה. הטעם החמוץ חוסם תנועה לכן, מזונות כמו אשכולית, לימון, משמש, תפוח, חומץ, זיתים יועילו לשלשולים, הזעת יתר, ולניקוי הכבד.

הסינים ממליצים:

1.דגש חשוב ועיקרי הוא על סדר הארוחות, על פי הרפואה הסינית הקיבה צריכה להתמלא באוכל (לא מידי כמובן) ואז חייבת להתרוקן עד הפעם הבאה, נשנושים על פי הרפואה הסינית יוצרים עומס על הקיבה, לא מאפשרים לה לנוח בין ארוחה לארוחה ולכן, יוצרים חום בקיבה שגורם לתחושת רעב קבועה.

2. דבר נוסף חשוב הוא המנעות מארוחות ערב כבדות או ארוחות ליליות. רצוי לסיים את הארוחות בשעה 7-8 בערב על מנת לאפשר לקיבה להתחזק. הקיבה יחד עם הטחול הם יצרני האנרגיה שלנו בגוף. קיבה חלשה תייצר אנרגיה מועטה ופחות עילה לעומת קיבה חזקה שתייצר המון אנרגיה, עמידות וחוסן מנטאלי ופיזי. שעת השיא של הקיבה היא בין 7-9 בבוקר על כן ארח' הבוקר מאד חשובה-" בבוקר אכול כמו מלך" כך אמר הרמב"ם. שעת השפל שלה היא בין 7-9 בערב ועל כן עיכול מזון יקשה עליה ויתיש את יצרנית האנרגיה שלנו.

3. התפריט הסיני מבוסס על מזון מלא הכולל- דגנים מלאים, קטניות, ביצים, בשר ועוף והמון ירקות עדיף כמובן מבושלים או מאודים.

על מנת לקבל אבחנה מלאה ותפריט המותאם לצרכים האישים, יש להיוועץ עם בעל מקצוע.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here