דרכי טיפול ברפואה הסינית המסורתית

0
2909

ברפואה הסינית המסורתית, על המטפל להתייחס ראשית לרוחו של המטופל, כנאמר בפרק הראשון בספר 'הציר הרוחני' שנכתב לפני יותר מאלפיים שנים.
"המרפא הדגול מתייחס לרוח האדם. כן, לרוח האדם". על המטפל להגיע לרמתו האישית הגבוהה ביותר ומשם ליצור קשר עם המטופל ברמתו שלו הגבוהה ביותר.

הקשר נעשה בדרך הנסתרת לעיני הבריאות, תוך מגע עם מסתוריות החיים ומסתוריות האחר. זה מרחב מלוא הפוטנציאל האנושי. זה מרחב הנס והבלתי ניתן להבנה מנטאלית.

באמצעות כלים המכוונים לפעילות המנטאלית, המטפל תומך במטופל בבדיקת הרגליו ועוזר לו לשנות בהתאם את 'תוכנת המוח' כדי ליצור מסלולי חיים בריאים בתוכו.

נוסף המטפל מתייחס לרגשות האדם כמפגש בין התנהגות האדם ופעילות איבריו. המטפל עוזר למטופל  לדאוג להגיינה רגשית באמצעות המילים ואיזון אנרגטי תואם.

לרשות המטפל ברפואה הסינית עומדים מספר אמצעים כדי לאזן את הגוף האנרגטי. הם כוללים דיקור מחטים בנקודות ייחודיות על גבי אחד מהמרידיאנים בגוף, חימום בעזרת לענה מעובדת כסיגר המכונה 'מוקסה' ומעורר נקודות מסויימות, כוסות רוח והקזות דם המשחררות מחסומים ומאפשרים זרימת דם טובה. כמו כן הפעלת השרירים והשלד באמצעות עיסוי הנקרא טוי-נא ותרגילי צ'י-קונג המניעים את האנרגיה בגוף ומעצימים את חיוניותו.

המטפל מציע חליטות צמחים ושימוש בחומרים טבעיים התומכים התהליך הריפוי.

המטפל מתייחס לאורח החיים של המטופל [שינה, שתיה, קשר זוגי, נעלים נוחות, מיטה טובה…] ומתייחס לתזונה לפי עקרונות הרפואה הסינית.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here