גאוט (שיגדון) ודיקור סיני

0
4170

גאוט היא דלקת מפרקים הנהפכת במהרה לדלקת כרונית והנגרמת משיבוש מטאבולי בגוף המתבטא בעליית חומצת השתן בדם – "היפראוריצמיה". לאורך השנים מצטברת הדלקת בגוף ושוקעת במפרקי הגוף או בכליות- שם יוצרת אבנים בכליות. במפרקי הגוף היא הדלקת נוצרת לרוב בבוהן, עקב, ברך.

באופן תקין יש בגוף חומצת שתן, אצל חולי גאוט (שיגדון), יש עליה בייצור החומצה האורית או ירידה במנגנוני הפרוק שלה בכליות. מחלת השיגדון נפוצה יותר אצל גברים, לעיתים תכופות מופיעה עליית חומצה אורית בדם ואין כלל סימני מחלה. כאשר ישנו ביטוי המחלה בגוף, המטופל מדווח על כאבים חזקים, נפיחות וחום באיזור הפגוע. הסנבות להופעת הגאוט הן: צריכה מוגברת של בשר, מוצרי חלב, שתיית אלכוהול, השמנת יתר, מצב גנטי, סוכרת והתקף לב.

גאוט על-פי הרפואה הסינית

הגאוט על-פי הרפואה הסינית הינו מצב של חוסר יין המלווה בלחות חום השוכנת במפרקים.

מקור הפתולוגיה הן ברפואה המערבית והן ברפואה הסינית הוא הכליות. הכליות על-פי הרפואה הסינית שייכות לאלמנט המים. מפרקי הגוף הגוף והעצמות גם הם שייכים לכליות ולאלמנט המים. הכליות מורכבות מחלק YIN ומחלק YANG כאשר החלק הייני (YIN) של הכליות נחלש (כתוצאה מתזונה לא נכונה, אורח חיים, השפעה גנטית) האנרגיה היאנגית (YANG) עולה. אנרגיה זו מתאפיינת בחום (שמאופיין כחום ריק כיוון שהוא על בסיס חוסר), כאשר היא עולה באופן לא מבוקר בגוף היא יוצרת חום, חוסר שקט, דלקות ונפיחויות שונות ועוד סימפטומים שונים ומגוונים.

בגאוט אותו חוסר איזון יוצר תקיעות במפרק, לחות חום השוקעת בו ודלקת המתבטאת בכאבים חזקים, אודם ונפיחות.

למרות שהסימפטומים מופיעים בפתאומיות, הגוף נמצא בחוסר איזון זה זמן רב קודם לכן. הרפואה הסינית כרפואה מונעת יודעת לאבחן חוסר איזון בגוף ויודעת לטפל בו עוד לפני שהפתולוגיה מופיעה.

המלצות לאורח חיים מאוזן

  • -יש להמנע מאכילת בשר ומוצרי חלב, שתיית אלכוהול, קפה, שוקולד- מוצרים עשירים בפורינים ומאיצים את ייצור החומצה האורית בדם.
  • -חשוב להמנע גם מדגי ים ודגי בריכה מחשש שקיעת מתכות רעילות במפרקים.
  • -להרבות בירקות, פחמימות מלאות, קטניות המזרזים את התהליך המטאבולי בגוף ומשפרים אותו.
  • -כמו כן ג'ינג'ר וארטישוק, הם שני מוצרים הידועים כמפחיתי חומצה אורית בדם.

הטיפול בדיקור סיני יעיל מאד לריפוי המחלה, בטיפול נאבחן על-פי הדופק את המקור לחוסר איזון ונטפל בהתאם. הטיפול בדיקור כמו בכל ריפוי סיני, גם במקרה של גאוט מטפל בשורש הבעיה ובסימפטום גם יחד. גם אם החולה בגאוט נטל תרופות והסימנים עברו, חשוב לו מאד לטפל בשורש הבעיה על מנת שמקרה כזה או אחר לא יחזור שוב.

שיתוף

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here